Konsulat RP zaprasza do obejrzenia filmu dokumentalnego “Mój Dom” wyświetlanego w ramach konkursu World Of Women’s Cinema WOW Film Festival w Sydney, 13 marca, o godz. 13.30 w Powerhouse Museum w Sydney.Polski film dokumentalny “Mój Dom” został zaproszony do konkursu World Of Women’s Cinema WOW Film Festival w Sydney. Projekcja bedzie miala miejsce 13 marca br., o godz. 13.30 w Powerhouse Museum w Sydney. Po projekcji przewidziane jest spotkanie z reżyserem filmu, p. Magdaleną Szymków.
Zwiastun filmu
“Mój Dom” (ang. “My House Without Me”) to opowieść o dwóch kobietach i jednym domu. To paradoksy historii wpisane w intymną opowieść wysiedleń i deportacji Polki i Niemki. Losy równoległe splecione wojną. Kto jest najeźdzcą, represjonowanym, kto ofiarą? Narracja wspomnień i obrazów jest płynna jak granice wojny na jej peryferiach, a rytuały codzienności są językiem opowieści.
“Bardzo osobisty film, mówiący jednoczesnie o losach setek tysięcy ludzi, którym zawalił się świat. Rzadko się widzi w kinie tak dobre połączenie wrażliwości z dyscypliną formalną. Wzrusza swoją delikatnością.” (Marcel Łoziński, reżyser)
“Mój Dom to jeden z najbardziej obiecujacych debiutów ostatnich
lat. Nazwisko reżyserki Magdaleny Szymków powinen zanotować każdy kinoman. Jej uderzająco dojrzały i świadomie wyciszony film opowiada historię dwóch starszych kobiet – Polki i Niemki – oraz domu, w którym obie mieszkały. Film analizuje burzę oraz ironię okupacji i wysiedleń a eksperymentalne przetwarzanie archiwaliów nadaje nowego wymiaru temu urzekającemu obrazowi o paradoksach naszej historii.“ (Neil Young, krytyk filmowy “Holywood Rpoerter”)
Film został wyprodukowany przez Wajda Studio w Warszawie, w kopodukcji z londyńskim Vezfilm
www.vezfilm.org/myhousewithoutme/
Two women, one house. An intimate story about a Pole and a German placed by war on enemy sides and their parallel lives accidentally brought together.
The film reflects on the concepts of invaders, victim, guilt and forgiveness. It confronts different experiences and their paradoxical similarities. It deals with the controversial subject of the post-war accountings.
The visual narration is flowing, guided by memories and archives. Traditional documentation confronts experimental use of archival footage in the cinematic impression about displacement.
|